tisdag 5 juni 2012

S: Bäbisfötter - made by Japan


Nu fäller mina fötter hud. "Men, eju! Och det skriver du i din blogg!?" Jag föstår dig. Inte speciellt trevlig info. Men hör först var jag vill komma med detta. Jag tänkte faktiskt rekommendera en produkt från Japan (dom där fiffiga asiaterna). Anledningen till att mina fötter flagnar är inte för någon sjukdom eller att dom är extra solkänsliga. Nej, anledningen är den att jag använt mig av denna japanska produkt; "Babyfoot" Det går alltså ut på att du sätter fötterna i dom där hjärt-mönstrade plastsockorna som är fyllda med nån slags gelé (rekommenderar vanliga, helst lite större, strumpor över dessa) i. Sen, medans du ser en film eller liknande i några timmar, så verkar den där kletet på dina fötter. När tiden är klar sköljer du av det och låter fötterna vara i 14 dagar. Inga krämer på eller liknande. Du bara låter fotvårds produkten verka i 14 dagar. Det den gör är att den alltså tar bort gammal hud och nu är jag på dag 8, så det är därför jag flagnar. Men det funkar riktigt bra. De platser på fötterna som redan är färdigarbetade är riktigt lena. De säger dock att man behöver göra ca 3 kurer innan man verkligen får baby-fötter. Fantastisk grej. Jag hoppas bara kuren är färdig innan Israel resan. Vill ju inte flagna då heller...

Any way, detta går att köpa lite överallt. I Norge vet jag att det finns på Cubus. I Sverige vet jag personligen inte om någon annan plats än life-butiker. Klockren grej. Testa det!

-caroline

Inga kommentarer: