torsdag 17 maj 2012

S: En blå-gul firar 17 Maj

Yes! Idag är norrmännen minst sagt stolta. Flaggorna är uppe överallt. Kvinnorna tar på sig sin påkostade bunad och alla går med Norges färger. Det är en folkfest. Alla är fulla av glädje och förväntan för denna dag. Det är en storsatsning. Jag tycker det väldigt vackert att se hur detta folk kommer tillsammans och firar. Du kan tydligt se lyckan i deras ögon. Det beundrar jag dem för.
Så idag delade jag mina norska vänners glädje och ska jag vara helt ärlig så avundas jag dem lite - 6 juni skulle väl kunna bli lite festligare? Jag menar, vi är ju stolta över att vara svenskar, men nationaldagen är väl allt lite mesig? Eller? Tycker i alla fall jag.
Åtminstonde om man jämför med denna dagen.
Hur som helst, God bless Norway!


Deborah
Pastorn och familjen firar!
Flaggor överallt

Russ 
Ballonger -  En för 100 NOK (!?)

Sockervadd!

Rebecka
Hurra!

Folkfest
- Svensken

2 kommentarer:

Marielle sa...

Fy va roligt att se! :D Alex berättade att dom fick se kungen den dagen till och med. Men fy va dyra ballonger xD Vem vill köpa dom? :p

Justina Vera Maria sa...

Oj hjälp! Helhjärtat! :P